Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich uznała za uzasadnione skierowanie zaleceń dotyczących bezpieczeństwa, stanowiących propozycję działań, które mogą przyczynić się do zapobiegania podobnym wypadkom w przyszłości, do:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zaleca:
– zamieścić w formularzu rejestracyjnym EPIRB telefonu kontaktowego 24h pouczenia*
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zaleca:
–
rozważyć przywrócenie obowiązku posiadania świadectwa operatora
urządzeń radiowych przy rejestracji tych urządzeń na pokładzie jachtów
rekreacyjnych;
– zwiększyć nacisk w programach szkoleń i egzaminów na
świadectwa operatorów SRC/LRC/GMDSS na prawidłowe użycie radiopław
Cospas-Sarsat, w tym na konieczność pozostawienia włączonej radiopławy,
aż do wyjaśnienia sytuacji przez odpowiedni ośrodek RCC;
– rozważyć wymóg posiadania świadectwa co najmniej operatora SRC/LRC/GMDSS oraz znajomości języka angielskiego w stopniu co najmniej odpowiednim dla operatora GMDSS do uzyskania stopnia kapitana jachtowego;
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich zaleca:
–
dokonywać przebudowy jachtu i zmiany w jego konstrukcji na bazie
sprawdzonych planów i pod nadzorem osób lub instytucji, które mają
kwalifikacje do oceny czy efekt końcowy przebudowy spełnia minimalne
wymagania w zakresie wytrzymałości,
– w przypadku ponownej realizacji zamiaru okrążenia kuli ziemskiej w pojedynkę na jachcie rekreacyjnym:
1.
uzyskać uprawnienia do wykonywania obowiązków radiowych w zakresie LRC
przy obsłudze urządzeń telekomunikacyjnych umożliwiających odbiór
ostrzeżeń nawigacyjnych i meteorologicznych, prawidłową obsługę
radiopławy EPIRB, poprawną korespondencję w niebezpieczeństwie oraz
łączność np. ze wsparciem lądowym wyprawy;
2. zainstalować urządzenia telekomunikacyjne umożliwiające łączność z dowolnego miejsca wyznaczonej trasy jachtu z lądem.
* o skuteczności podanych w rejestracji kontaktów (np. niepodawanie swojego numeru)